چگونه یک برند در اینستاگرام بسازیم

 

 اینستاگرام یکی از جذاب ترین و پر مخاطب ترین رسانه های اجتماعی حال حاضر می باشد.(در زمان نگارش مطلب)

جالب است بدانید که می توانید در اینستاگرام یک برند را به معروفیت برسانید حال آن برند ممکن است نام تجاری یا حتی نام شخص خودتان باشد.

چگونه یک برند در اینستاگرام بسازیم

جهت ایجاد و افزایش معروفیت در اینستاگرام می بایست نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

 1- اهداف خود را تعریف کنید

قبل از اینکه اولین مطلب خود در اینستاگرام را منتشر کنید از خودتان بپرسید دلیل اینکه می خواهم برند خود را در اینجا منتشر کنم چیست؟ هدف من از انجام این کار چیست؟ وقتی از اینستاگرام استفاده می کنید چه چیزی را می خواهید به دست بیاورید؟

  • می خواهید که در مورد نام تجاری خود اطلاع رسانی کنید
  • می خواهید گروهی از افراد درست کنید
  • به دنبال پیدا کردن مشتریان جدید هستید
  • در نظر دارید با مشتریان فعلی ارتباط برقرار کنید
  • می خواهید میزان بازدید از وبلاگ خود را بالا ببرید
  • می خواهید نفوذ و تاثیر خود را در رسانه های اجتماعی بالا ببرید
  • در نظر دارید شاخص عملکرد فعلی خود را بهتر کنید

این اهداف و انگیزه ها متناسب با نوع برندی که قصد ایجاد آنرا دارید می تواند بسیار مختلف باشد. 

2- بر روی یک سبک یا زمینه تمرکز کنید

بعد از اینکه شما هدف خود را تعیین کردید باید سبک و زمینه کار خود را پیدا کنید. یکی از اشتباهاتی که اشخاص یا کسب و کارها مرتکب می شوند این است که یک سبک و رویکرد خاص ندارند و تمام کاری که می کنند این است که مطالبی مختلف را مدام نقل می کنند. این رویه حتما به فاجعه ختم خواهد شد به این دلیل که شما با انجام این کار قادر نخواهید بود از دیگران متمایز شوید. پس سعی کنید سبکی متناسب با شخصیت و برند خودتان پیدا کنید.

به زمینه و سبکی که با برند شما متناسب است بچسبید. هرگز تلاش نکنید که در ابتدای راه برای دنبال کنند گان خود انواع مختلفی از اطلاعات و تصاویرمنتشر کنید هدف اینست که دنبال کنند گان با شما و کار شما آشنا شوند.

اگر نمی دانید چه سبکی را باید انتخاب کنید ازاینستاگرام استفاده کنید تا ایده بگیرید. در اینستاگرام صفحات فوق العاده بسیار زیادی وجود دارد که می تواند الهام بخش شما شود.

۳- سبک خود را ایجاد کنید

بعضی از کابران اینستاگرام فقط صفحه های با زمینه های سفید را ترجیح می دهند، بعضی دیگر صفحاتی با رنگ های تیره تر را می پسندند و بعضی دیگر بعد از هر دو جمله از یک نقل قول استفاده می کنند. پس همواره از الگوی خودتان پیروی کنید و فقط  گاهی در آن تغییرات کوچکی بدهید.

۴- مطالبی با کیفیت و به طور مستمر منتشر کنید

انتشار مطالب و محتوا به طور مستمر و مداوم یکی از الزامات در تمامی رسانه های اجتماعی است و اینستاگرام نیز از این قاعده مثتنی نیست. اگر می خواهید که در اینستاگرام متمایز شوید نیاز دارید که به طور منظم مطالبی را به اشتراک بگذارید.

روشی که می توانید برای انجام این مهم به کار ببرید این است که یک جدول و برنامه زمان بندی شده برای انتشار مطالب خود داشته باشید. توصیه می کنم قبل از شروع به کار حداقل برای دو هفته پست روزانه مطالب با ارزش جمع آوری کرده باشید و روزانه یک مطلب را به اشتراک بگذارید.

اگر می خواهید از مطالب به روز استفاده کنید فقط کمی جلوتر آنها را مرتب کنید، این همان کاری است که انجام آن به طرز باور نکردنی به شما کمک خواهد کرد.

می توانید از ابزارهای مدیریت رسانه های اجتماعی مانند رونگار کمک بگیرید و مطالب خود را از قبل مرتب سازی کنید که به صورت خودکار در صفحات شما منتشر شود.

چگونه یک برند در اینستاگرام بسازیم

۵-  فعال باشید

برای اینکه بتوانید در اینستاگرام یک برند داشته باشید باید دنبال کننده داشته باشید و تنها راه برای داشتن تمام این موارد این است که فعال باشید.

می توانید فعالیت های زیر را انجام دهید

دیگران را دنبال کنید

در مورد صفحات دیگران کامنت بنویسید

عکس های دیگران را لایک کنید

ممکن است خیلی ابتدایی به نظر بیایید اما موثر است.

یکی از ترفند هایی که می تواند کمک کند تا بتوانید در اینستاگرام متمایز شوید این است که یک یا دو عکس از یک نفر را لایک کنید و بر روی سومین عکس کامنت بگذارید. این یک راه موثر برای متمایز شدن و همزمان دادن این انگیزه به شخص مورد نظر برای دنبال کردن شما می باشد. اگر این کار را شخصا انجام دهید شانس این را خواهید داشت که با دیگران ارتباط موثر برقرار کنید که این روش قطعاً به استفاده از ربات های اینستاگرامی برتری دارد و علاوه بر آن امنیت حساب کاربری اینستاگرام شما به خطر نخواهد افتاد.

۶- از مزایای هشتگ ها استفاده کنید

برای بیشترین تاثیر گذاری باید از هشتگ ها استفاده کنید.

۷-  هشتگ اختصاصی برند خود را ایجاد کنید

این یکی از بهترین راههایی است که می توانید توسط آن یک جایگاه دائمی برای خود ایجاد کنید

همه عاشق این هستند که در صفحه ها تگ شوند، همچنین از هشتگ ها استفاده کنند و متمایز شوند. این راهی است که می توان در معرض دید عموم قرار گرفت و همچنین دنبال کننده بیشتری را جذب کنید.

به دنبال هشتگ هایی نسبتاً محبوب بگردید که کمتر از پنجاه هزار پست دارند و شروع کنید به لایک کردن عکس ها و مطالب آنها. این یکی از راههای موثری است که می توانید دیگران را متوجه صفحه اینستاگرام خود کنید. و همچنین دنبال کنند گان  شما و آن دسته افرادی که شما عکس های آنها را لایک کردید ترقیب می شوند تا از هشتگ اختصاصی شما استفاده کنند     چون آنها نیز می خواهند متمایز باشند.

۸- از مطالب دیگران استفاده کنید

اگر نمی خواهید از هشتگ ها  استفاده کنید می توانید این روش را در پیش بگیرید.

به دنبال مطالب و پست هایی بگردید که با سبک و هدف شما همخوانی دارند و آنها را در اینستاگرام طوری به اشتراک بگذارید که به چشم بیایند. این هم یک راه موثر برای ایجاد فعالیت در اینستاگرام و هم به طور همزمان ایجاد ارتباط با دیگران می باشد.

بسیار خوب است که به دنبال عکس های با کیفیت باشید. سعی کنید که صاحبان عکس ها و مطالب را پیدا کنید و از آنها برای انتشار مطالبشان اجازه بگیرید. می توانید از آنها بخواهید که از طریق ایمیل برای شما عکس های با کیفیت بفرستند که این خود یک راه بسیار خوب برای ایجاد ارتباط با دیگران نیز می باشد.

چگونه یک برند در اینستاگرام بسازیم

۹- هشتگ ها یا اکانت های خاص را پیدا کنید

قبلاً در مورد به اشتراک گذاری هشتگ یا اکانت های خاص صحبت کردیم اگر به دنبال این هستید که در اینستاگرام متمایز شوید می توانید هشتگ یا اکانت های خاص در حوزه فعالبت خودتان را پیدا کنید و توسط آنها در معرض دید دیگران قرار بگیرید.

برای انجام این کار به دنبال هشتگ هایی که در مورد موضوع فعالیت شما معمولاً استفاده می شوند بگردید و ببینید آنها از چه هشتگ هایی استفاده می کنند یا در کدام صفحات تگ می شوند.

اگر شما طرز تهیه غذاها را در صفحه خود به اشتراک گذاشته اید تعداد بسیار زیادی صفحه دیگر وجود دارد که آنها نیز همین مطالب را به اشتراگ گذاشته اند پس به دنبال آنها بگردید. حتی می توانید برای آنها پیغام مستقیم بفرستید تا توجه آنها را به خود جلب کنید.

۱۰-  با دیگران سهیم شوید

یکی از ترفندهایی که می توانید خود را تبدیل به یک برند کنید و ضمناً بتوانید آنرا گسترش دهید این است که با افرادی که دارای دنبال کننده ها و اهداف مشترک هستند، سهیم شوید.

سخن آخر:

بدون شک توجه به تمام نکات فوق در کنار یکدیگر موجب رشد برند و از طرفی افزایش فروش خواهد شد.پس فقط به یک راه اکتفا نکنید.

جهت اطلاع از جدید ترین مطالب سایت پیشنهاد می کنیم عضو خبرنامه شوید

تاریخ انتشار: 1396/03/04 توسط مدیر وب سایت
 
گروه: مطالب آموزشی 231 بازدید 0 دیدگاه

لینک های مرتبط با این مطلب

دیدگاه شما چیست؟

تذکر: تگ های Html مجاز نمی باشد