14 استارتاپ هیجان ‌انگیز رو به رشد در سال 2017 (قسمت اول)

 

۱۴ استارتاپ هیجان ‌انگیزکه در سال 2017 با تلاش بسیار به راه خود ادامه می دهند را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

این استارتاپ ها در صورت به نتیجه رسیدن تحولات بزرگی را در دنیای فناوری رقم خواهند زند و کمپانی های بزرگی را به وجود خواهند آورند.

 باید اشاره کنیم که موارد این لیست بدون هیچ ‌گونه ترتیب خاصی تهیه شده ‌اند.

(1 مجیک لیپ (Magic leap)

  استارتاپ مجیک لیپ (Magic leap)

 

کمپانی فلوریدایی مجیک لیپ (Magic leap) که در زمینه تکنولوژی واقعیت افزوده (Augmented Reality) فعالیت می‌کند، موفق شده است تا امروز ۷۹۳.۵ میلیون دلار سرمایه برای یک محصول مرموز خود جمع‌ آوری کند.

تکنولوژی واقعیت افزوده، یکی از مباحث داغ دنیای تکنولوژی است و کمپانی آمریکایی مجیک لیپ که در ایالت فلوریدا واقع شده است، قصد دارد با استفاده از این تکنولوژی، دنیای فیزیکی و دیجیتالی را با هم ادغام کند.

کمپانی چینی گروه علی بابا، بیشترین سرمایه ‌گذاری را برای این تکنولوژی انجام داده است.  از دیگر سرمایه‌ گذاران، می‌توان به گوگل، کوالکام، جی ‌پی مورگان، برادران وارنر، مدیریت فیدلتی، مورگان استنلی و کمپانی مدیریت ولینگتون اشاره کرد.

رونی آبوویتز، مدیر عامل و موسس مجیک لیپ، با انتشار بیانیه‌ ای اعلام کرد:

ما، در مجیک لیپ قصد داریم دنیای جدیدی ایجاد کنیم که در آن واقعیت‌های دیجیتالی و فیزیکی با هم ادغام شوند تا بتوانند تجربیات فوق ‌العاده‌ای برای کاربران به ارمغان بیاورند.

این کمپانی هنوز هیچ اطلاعاتی درباره محصول خود ارائه نکرده است اما گفته که محصول آنها، پلتفرمی است که به راحتی زندگی ‌های دیجیتالی و فیزیکی شما را با هم ادغام می ‌کند.

دو کمپانی گوگل و کوالکام از اولین سرمایه‌ گذاران این تکنولوژی بودند. آبوویتز، ‌در مصاحبه ‌ای که با مجله وایرد داشت، گفت که این سرمایه تزریق شده به کمپانی، باعث می‌شود که تیم آنها بتواند سریع ‌تر محصول خود را به دست کاربران برسانند و به دلیل سرمایه ‌گذاری شرکت چینی علی بابا، آنها قصد دارند محصول خود را در بازار چین هرچه بیشتر بومی کنند. به دلیل سرمایه ‌گذاری عظیم این شرکت چینی، جو سای، یکی از مدیران علی بابا به هیئت مدیره مجیک لیپ اضافه شده است.

هنوز مشخص نیست که محصول کمپانی مجیک لیپ چیست (در زمان نگارش این مطلب) اما برای این که بتوانید کمی بیشتر با محصول آن ها آشنا شوید، به شما پیشنهاد می‌کنیم ویدیو زیر را مشاهده کنید:

 

مدیرعامل کمپانی، رونی آبویتز سعی دارد به دنبال ‌کنندگان صفحه‌ ی توییتر خودش درباره‌ ی اینکه مجیک لیپ در نهایت موفقیت بزرگی کسب خواهد کرد، اطمینان دهد. مخصوصاً اینکه مایکروسافت نیز اکنون از محصول واقعیت افزوده خود (هولولنز) رونمایی کرده است.

بر اساس اطلاعات به دست آمده از کارکنان سابق مجیک لیپ،  این شرکت مرزهای بازاریابی را جابجا می‌کند و ویدئوهایی با استفاده از فناوری خاص خودش منتشر می‌کند که در حقیقت به‌ وسیله کمپانی‌های جلوه‌های ویژه خلق شده ‌اند.

  

(2  کیپ (Kiip)

  استارتاپ کیپ (Kiip)

 

کیپ یک شبکه تبلیغات موبایل است که برایان وونگ، کورتنی گرتین و آمادئوس دمارزی آن را تاسیس کردند. ایده تاسیس کیپ در داخل هواپیما به ذهن وونگ رسید. او متوجه شد بیشتر مسافرها در حال انجام یک بازی موبایل هستند و به این فکر کرد چطور تبلیغاتی بسازد که حین بازی، برای کاربر مزاحمتی ایجاد نکند و به این نتیجه رسید که لحظه‌های پیروزی در بازی مثل رفتن به مرحله بعد یا امتیاز گرفتن می‌تواند برای تبلیغات مناسب باشد.

تخمین زده می‌شود که در سال ۲۰۱۷، هزینه تبلیغات موبایلی بیش از ۲۶ درصد از مجموع تبلیغات در ایالات متحده را شامل خواهد شد. این رقم احتمالا به حدود ۳۳ درصد تا سال ۲۰۲۰ افزایش پیدا می‌کند. در نتیجه تولیدکنندگان در  پی یافتن راه‌های تازه برای پیدا کردن مشتری خواهند بود و تقویت این عرصه با شتاب بالایی ادامه خواهد یافت.

کافی است به عطش شرکت ورایزن برای چنین کمپانی‌هایی توجه کنید. گزینه ‌ای که در سال جدید ظرفیت قابل توجهی خواهد داشت «کیپ» است.

شیوه‌های بازاریابی و تبلیغات سنتی دیگر جوابگو نیستند و شرکت‌ها عمیقا نگران این هستند که هزینه‌های مصرفی آن‌ها دقیقا در چه مواردی صرف خواهد شد.

اما کیپ تنها یک شبکه‌ی تبلیغاتی نیست، این برنامه بر هدف‌ گیری لحظه ‌ای تمرکز می‌کند. به این معنی که هدفش پاداش دهی به افراد بر اساس نوعی شیوه‌ی تصادفی است. اهداف تنها در یک صفحه یا متن قرار نگرفته ‌اند، بلکه عوامل مهم دیگری مثل موقعیت جغرافیایی و عملکرد دستگاه تلفن نیز لحاظ شده است.

در ماه آوریل این شرکت یک قرارداد همکاری با شرکت چینی چیتا موبایل برای قرار دادن الگوی بازاریابی خود در اپلیکیشن‌های معروف آن شرکت که شامل کلین مستر (Clean Master)، باتری داکتر (Battery Doctor) سی‌ام سکوریتی (CM Security) و پیانو تایلز ۲ می باشد را منعقد کرد.

این مسئله از آن جهت قابل توجه است که بر اساس گزارش‌های eMarketer، تبلیغ ‌کننده‌ها در چین در حال صرف هزینه ‌های بیشتر در بازاریابی آنلاین هستند و این مسئله فرصت بسیار خوبی برای موفقیت در اختیار کیپ قرار می ‌دهد.

 

3) اوکتان ‌آی (Octane.ai)

 استارتاپ اوکتان ‌آی (Octane.ai) 

۲۰۱۶ سال ربات‌های چت بود و پلتفرم‌های پیام رسان کیک و فیس ‌بوک در جهت حمایت از اپلیکیشن‌هایی مثل ویچت، لاین و اسلک، در حال پیوستن به آن‌ها هستند.

ده‌ها هزار ربات‌ چت برای استفاده ‌های مختلفی ساخته شده‌ اند اما رؤسای  کمپانی‌ هایی همچون فیس‌ بوک در کاربردی بودن آن‌ها اظهار تردید کرده‌ و کل ماجرا را نوعی بزرگنمایی دانسته‌ اند. در طرف دیگر، برندهایی که در پی دستیابی به تحول بزرگ بعدی هستند و برای جا نماندن از قطار پیشرفت به‌ سختی تلاش می‌کنند.

اینجا درست جایی است که به عقیده ‌ی ما، اوکتان ‌‌آی کاربردی بودن خود را اثبات می ‌کند.

اوکتان ‌آی توسط پایه ‌گذار مجله چت ‌بات مت اشلیشت، موسسه ‌ی سرمایه ‌گذاری کسب ‌و‌کار‌های نوپا دامینیت ‌فاند (DominateFund) و لیف کی بروکس پایه‌ گذار سرویس چت Omegle.com ساخته شده‌ است. هدف این سرویس آسان ‌سازی ساخت ربات‌های چت توسط کمپانی‌ها است.

بنا به گفته بن پار در مصاحبه با ونچوربیت:

از این به بعد برای طراحی ربات‌ها و ساخت مکالمات نیازی به داشتن تخصص نیست. ۹۹ درصد افرادی که تخصصی در برنامه‌ نویسی ندارند، به ‌راحتی می‌توانند ظرف سه تا چهار دقیقه، نه یک ربات پیشرفته بلکه  یک ربات قابل قبول بسازند.

اوکتان ‌‌آی در حال حاضر توسط سرمایه ‌گذارانی مثل فیل لیبین، مالک جنرال کاتالیست، بوست وی‌سی، دیمنشن و سیکس  مبلغ ۱.۵ میلیون دلار در حساب خود دارد و در حال حاضر ربات‌هایی برای گروه‌های موسیقی مثل فیفتی سنت، آیروسمیت، کیس، مایک و اسپین ساخته شده است.

(4 نومیکو (Nomiku)

  استارتاپ نومیکو (Nomiku)

نومیکو یک شرکت تولید کننده دستگاه کمک آشپز به روش sous-vide (فرآیندی که ماده غذایی طی آن در  بسته‌هایی تحت خلأ و در درجه حرارت کنترل‌شده پخته می‌شود) است که برای آشپزی خانگی طراحی شده است.

این شرکت از طریق ایجاد یک کمپین در کیک ‌استارتر، بیش از ۷۵۰ هزار دلار برای فرستادن دستگاه آشپزی ‌اش به بازار که از طریق وای ‌فای و در خلأ  اقدام به پخت غذا می‌کند، به دست آورد.

اما چیزی که این سرویس را متمایز می‌کند این است که از این به بعد شما نه ‌تنها هرگز غذای سوخته نمی خورید  بلکه قادر خواهید بود درست همانند یک آشپز حرفه ‌ای پخت و پز کنید.

این دستگاه به یک اپلیکیشن موبایل مجهز است که با آن می‌توانید دستگاه را کنترل کنید و دیگر نیازی نیست هنگام پخت غذا بالای سر آن بایستید، چون همه چیز به صورت برنامه ‌ریزی‌شده کنترل می‌شود.

البته نومیکو فقط سخت ‌افزار نمی ‌فروشد، بلکه اپلیکیشن دستورالعمل تهیه غذاهایی که با این ابزار می‌توان پخت هم ارائه می ‌دهد.

 

 (5  IFTTT

  استارتاپ IFTTT

دستگاه ‌های متصل به هم در حال توسعه و گسترش به سوی بازار و تبدیل شدن به بخشی از زندگی روزمره ما هستند.

شرکت‌ها به کمک خودروها، سخت‌افزارهای آشپزی، اپلیکیشن‌های پیام ‌رسان، پلت ‌فرم‌های ابری و حتی چیزهایی مثل آمازون اکو (Amazon Echo) یا گوگل هوم(home)، به دنبال روش‌هایی هستند که هر آنچه دارند را با این اختراعات جدید پیوند دهند. استارت‌ آپی مثل IFTTT در اینجا نقش مهمی ایفا می‌کند.

این استارت ‌آپ یک سرویس مبتنی بر وب رایگان است که به کاربران امکان می‌دهد زنجیره‌هایی از «دستورهای شرطی» موسوم به «اپلت» ایجاد کنند.

در واقع این شرکت به تدریج عناصر سومی را برای همراه شدن با این روند اضافه می‌کند، از تنظیم و نظارت بر ترموستات دمای خانه از سوی Google Assistant گرفته تا تامین امنیت خانه از سوی الکسا، اپلت‌هایی وجود دارند که هر کسی با استفاده از آنها دیگر محدود به تنظیمات اولیه تولید کننده یک محصول نیست. مثلا اگر یکی از کاربران IFTTT با استفاده از یک هشتگ خاص چیزی را توییت کند، یک «اپلت» ایمیلی بر اساس آن ارسال می‌کند. به گفته یکی از سرمایه ‌گذاران IFTTT، این شرکت با مشارکت آمازون، گوگل، سامسونگ و مایکروسافت، عملکرد بسیار خوبی در سال 2017 و فراتر از آن خواهد داشت.

 

6) هاوس ‌پارتی (House Party)

  هاوس ‌پارتی (House Party)

 

اپلیکیشن میرکات (Meerkat) دیگر وجود خارجی ندارد اما سازندگان آن در مورد ظرفیت بالقوه ‌ی ویدئوهای زنده تسلیم نشده ‌اند. ابتکار جدید آن‌ها، یک اپلیکیشن چت ویدئویی گروهی به نام هاوس ‌پارتی است. از زمان  انتشار آن در ماه سپتامبر، بیش از یک میلیون نفر برای استفاده از این سرویس ثبت نام کرده‌ اند. هاوس ‌پارتی هم توجه جوانان و هم توجه سرمایه ‌‌گذاران را جلب کرده است. در ماه دسامبر گذشته، این شرکت مبلغ ۵۰ میلیون دلار توسط Sequoia و با مشارکتAleph   و سرمایه‌ گذاری کام ‌کست و گری‌لاک پارتنرز به دست آورد.

هاوس ‌پارتی احتمالاً بخشی از ایده‌ ی اصلی مربوط به میرکات و ایده مربوط به حقوقی نبودن سرویس، همانند فیس ‌بوک، گوگل یا مایکروسافت است.

این اپلیکیشن از زمان شکل ‌گیری رشد بالایی داشته است و نقطه قوت  آن در سادگی آن نهفته است. هاوس ‌پارتی با سرویس‌هایی مثل اسکایپ، گوگل هنگ ‌اوتز و حتی مسنجر فیس ‌بوک رقابت می‌کند و تنها کاری که لازم است انجام شود، این است که افراد سیگنالی مبنی بر دسترس بودن خود منتشر می‌کنند و حداکثر افرادی که می توانند در این گفتگو به یکدیگر ملحق شوند ۸ نفر می باشد.

 

(7 اکمپانی (Accompany)

این سرویس نام خود را فرمانده کل شخصی شما گذاشته است و هدف خود را در ترکیب بهترین عوامل از سرویس‌های تقویم هوشمند مثل تمپو و سانرایز با قابلیت‌های اپلیکیشن رپورتیو در جهت ارائه ‌ی اطلاعات مختصر و مفید مورد نیاز روزانه برای کاربران قرار داده است. این سرویس توسط کارمند سابق گوگل، آرمی چنگ پایه ‌گذاری شده است، اکمپانی سال گذشته ۲۰ میلیون دلار به دست آورد و یک نسخه‌ ی آزمایشی از اپلیکیشن خود را در ایالات متحده و بریتانیا منتشر کرد.

هدف این اپلیکیشن فراهم کردن تمام اطلاعات مورد نیاز شما قبل از وارد شدن به یک جلسه یا قرار ملاقات است. اطلاعاتی نظیر مکالمات قبلی با حاضرین آن جلسه و جزئیات مربوط به زندگی آن‌ها، اخبار و گزارش‌ها پیرامون موضوع جلسه، اسناد و مدارک مربوطه و غیره.

انتشار اکمپانی زمانی رخ داد که هوشمندترین اپلیکیشن‌های تقویم یا توسط شرکت‌های دیگر تصاحب یا به ‌کلی از  رده خارج شدند. سیلزفورس سال گذشته تمپو را تصاحب کرد و مایکروسافت نیز سانرایز را به تملک خود درآورد.

جهت اطلاع از جدید ترین مطالب سایت پیشنهاد می کنیم عضو خبرنامه شوید

تاریخ انتشار: 1396/04/01 توسط مدیر وب سایت
 
گروه: مطالب آموزشی 135 بازدید 0 دیدگاه

لینک های مرتبط با این مطلب

دیدگاه شما چیست؟

تذکر: تگ های Html مجاز نمی باشد