معیارهای اعتبار سنجی در فروشگاه های اینترنتی

 

فاکتور های امتیاز دهی به فروشگاه های اینترنتی کدامند؟

نکته کاملاً روشن و واضح در مطالعه قوانین و دستوالعمل های کشورها در زمینه فروشگاه های اینترنتی این است که در اکثر موارد مفاد یکسانی برای کنترل و نظارت در این زمینه لحاظ گردیده است. در همین راستا مؤسسات خصوصی و نیمه خصوصی، استانداردهایی را برای اعتبار سنجی فروشگاه های اینترنتی لحاظ کرده اند.

 به برخی از این مفاد و استانداردهای مشترک اشاره می کنیم:

  1. -      تعیین مدت زمان باز پسگیری کالا (حداقل تا اتمام مدت هفت روز کاری پس از دریافت کالا)
  2. -      بازگشت کامل هزینه خرید، پس از اطلاع از مرجوعی، بدون کسر هزینه برای حمل اولیه و دیگر هزینه ها
  3. -      ارائه سیاست های قیمت گذاری ثابت و مشخص
  4. -      دسترسی آسان به شرایط و ضوابط
  5. -      دسترسی به اطلاعات و مشخصات کامل واسطه از قبیل: آدرس، شماره تلفن و...
  6. -      ارائه اطلاعاتی از قبیل نام، ویژگی های اصلی کالا یا خدمات، هزینه ارسال، مدت زمان اعتبار و...توسط فروشنده یا بنکدار
  7. -      ارائه اطلاعاتی خاص توسط فروشنده به صورت کتبی از طریق (ایمیل، نامه، فکس) که این نامه کتبی باید حداکثر در زمان سفارش دادن یا ارسال سفارش یا شروع خدمات، به خریدار برسد.
  8. -      شرایط لغو سفارش باید شامل زمان و نحوه انصراف، آدرس کامل، جزئیات هر گونه گارانتی، و مشخص کردن اینکه هزینه پس فرستادن کالا با خریدار است یا فروشنده، باشد.
  1. -      پس از گذاشتن سفارش، خریدار حق دارد که سفارش خود را به هر دلیلی لغو نماید. ولی چند استثناء وجود دارد که شامل موارد زیر می باشد:
  • کالایی که دارای تاریخ انقضای زودرس است.
  • نرم افزار، دی وی دی و غیره که پلمپش باز شده است.
  • روزنامه، نشریات یا مجلات
  • قیمتی که با نوسانات بازار مرتبط باشد.
  • کالاهای فصلی

در صورتی که تمام اطلاعات داده شده در مورد کالا تا سه ماه محقق نشود خریدار می تواند سفارش را کنسل نماید. اگر فروشنده این اطلاعات را دیر تحویل دهد ولی هنوز سه ماه تمام نشده باشد، هفت روز از زمان اطلاعات وقت دارد که سفارش خود را کنسل نماید.

خریدار باید انصراف خود را به صورت کتبی، از طریق نامه، فکس یا ایمیل به اطلاع فروشنده برساند.

اگر خریدار قبلا پولی بابت کالا یا خدمات پرداخته است، فروشنده باید نهایتاً تا 30 روز پس از توافق بر سر انصراف، پول را بازگرداند. 

خریدار در زمان های مشخص شده در زیر می تواند خرید خود را کنسل نماید:

● هفت روز کاری پس از دریافت کالا

● هفت روز کاری پس از آنکه فروشنده موافقت کرد تا خدماتش را شروع کند.

رعایت استاندارد های خاص توسط شرکت ارائه دهنده خدمات از قبیل: 

● حفاظت از حریم خریدار

● دقت در امنیت پرداخت

● اطلاع رسانی درست در خصوص موارد توافق شده

معیارهای اعتبار سنجی در فروشگاه های اینترنتی

جهت اطلاع از جدید ترین مطالب سایت پیشنهاد می کنیم عضو خبرنامه شوید

تاریخ انتشار: 1396/02/04 توسط مدیر وب سایت
 
گروه: مطالب آموزشی 39 بازدید 0 دیدگاه

لینک های مرتبط با این مطلب

دیدگاه شما چیست؟

تذکر: تگ های Html مجاز نمی باشد