جست و جوی صوتی چگونه آینده ی سئو را تحت تاثیر قرار می دهد؟

 

سئو در جست و جوی صوتی

با پیشرفت روز افزون تکنولوزی های پشت صحنه ی جست و جوی صوتی (نظیر سیری، کرتانا و دستیار صوتی سامسونگ،) استفاده از این شیوه ی سرچ روز به روز فراگیر تر و البته قابل اطمینان تر می شود.

از این رو کارشناسان وب در حال یافتن راهی برای هماهنگ سازی استراتژی های سئو با فرایند جست و جو های صوتی می باشند.

روش تایپی به مرور جای خود را به جست و جوی صوتی می دهد، بنابراین هماهنگ سازی سیاست های سئو با فرایند سرچ صوتی امری ضروری و اجتناب ناپذیر به نظر می رسد.

در این نوشتار قصد داریم روش هایی که می توان با به کار گیری آن ها سایت ها را برای فرایند جست و جوی صوتی بهینه کرد را بررسی نماییم.

  1. استفاده از الگوی کلامی در کوئری ها و عبارات کلیدی طولانی

افراد با سبک نوشتاری خود، سخن نمی گویند، به خصوص زمانی که قصد جست و جوی چیزی به طور آنلاین داشته باشند.

در فرایند جست و جوی تایپی اغلب تلاش می شود که عبارت مورد جست و جو را در کوتاه ترین حالت ممکن نوشت.

به عنوان مثال: "آب و هوا شیراز"

اما زمانی که پای جست و جوی صوتی به میان بیاید به طور معمول کاربر تلاشی برای کوتاه کردن عبارت ندارد (چراکه طبیعتاً بیان عبارت بسیار راحت تر از تایپ آن است و خواندن عبارت کامل برای کاربر مشکل نیست.)

به عنوان مثال عبارت رو به رو را می گوید: "آب و هوای امروز شیراز چگونه است؟"

بنابراین سئو با الگوهای سخن وری عامیانه ی مردم گره می خورد و لازم است که از این پس عبارات محاوره ای شکل و عبارات طولانی تر را نیز در دایره ی عبارات کلیدی در نظر گرفت.

سئو در سرچ صوتی گوگل

  1. جعبه ی جست و جو

یکی از روش هایی که احتمالاً می تواند بسیار مفید و کاربردی باشد تمرکز بر روی جعبه ی جست و جو است.

جعبه ی جست و جوی بخشی است که به طور مجزا در بالای لیست نتایج جست و جو نمایش داده می شود و به طور مستقیم به عبارت مورد جست و جو (کوئری) پاسخ می دهد.

برای ظاهر شدن در جعبه ی جست و جو نیاز به فرایند پیچیده ای نیست. تنها کافی است اقدامات زیر صورت گیرند:

عباراتی که اغلب توسط کاربران سرچ می شوند و با حوزه ی فعالیت سایت مرتبط اند را بیابید.

سپس در میان صفحات سایتتان، آن یک که می تواند در لیست نتایج این کوئری (عبارت جست و جو شده) قرار بگیرد و امتیاز بالایی را نیز کسب نماید، مشخص کنید.

کوئری مربوطه را در تگ ها و یا هدر صفحه ی مربوطه قرار دهید.

زیر هدر، پاراگرافی که بتواند پاسخ مناسبی به کوئری مذکور دهد را تدوین نمایید.

  1. بهینه سازی نسخه ی موبایل سایت

بهینه سازی سرچ صوتی

از آن جا که جست و جوی کوئری ها به طور صوتی، اغلب توسط گوشی های هوشمند صورت می گیرد، طراحی و فرم سایت در گوشی های هوشمند حتی بیشتر از قبل اهمیت پیدا می کند.

بنابراین از طراحی واکنش گرا استفاده کنید.

واکنش گرا بودن سایت علاوه بر اینکه می تواند تجربه ی کاربری کاربرانی که از طریق جست و جوی صوتی وارد سایت می شوند را بهبود بخشد، بلکه به دلیل توجه و اختصاص رتبه ی بالاتر به سایت های واکنش گرا توسط گوگل، رنکینگ سایت بهبود می یابد.

  1. سرعت بارگذاری سایت

آیا می دانستید که 40 درصد از کاربران تنها 3 ثانیه برای بارگذاری سایت منتظر می مانند و پس از این زمان اگر سایت نمایش داده نشده باشد بدون وقفه از آن خارج می شوند؟

اگر با سرعت بارگذاری سایتتان مشکل دارید می توانید تصاویر سایت را فشرده سازی کنید تا سرعت لود صفحات سایتتان کاهش یابد.

  1. از سایز فونت به اندازه ی کافی بزرگ استفاده کنید. (حتی بزرگ تر از اندازه معمول!)

بزرگ بودن سایز فونت می تواند به راحت تر خوانده شدن مطالب سایتتان کمک کند.

به این نکته توجه کنید که کاربرانی که از سرچ صوتی استفاده می کنند حوصله ی مطالعه ی متون پیچیده و یا ریز تایپ را ندارند!

  1. صفحه ی پرسش و پاسخ داشته باشید!

صفحات پرسش و پاسخ می توانند یافتن کوئری های جست و جو شده به زبان عامیانه ی مردم را آسان تر نمایند.

  1. ارزش و قابلیت اعتماد صفحه (authority)

    ارزش صفحه نقش مهمی در به دست آوردن جایگاه مناسب در لیست نتایج جست و جو بازی می کنند.

از این رو بک لینک های معتبر به سایت، می تواند به نمایش آن در جعبه ی جست و جو کمک کند.

پی نوشت: تغییر زبان جست و جوی صوتی

 اغلب کاربران تصور می کنند که جست و جوی صوتی تنها به زبان انگلیسی امکان پذیر است. حال آن که این چنین نیست!

زبان پیش فرض اپ گوگل برای جست و جوی صوتی زبان انگلیسی می باشد، اما می توان در کنار زبان انگلیسی چند زبان دیگر را نیز برای جست و جوی صوتی انتخاب کرد و سرچ های را با زبان های دیگر نیز انجام داد.

برای جست و جوی صوتی به زبان فارسی کافی است وارد اپ سرچ صوتی گوگل شوید. سپس بر روی آیکون منو کلیک نمایید.

چگونه زبان جست و جوی صوتی را تغییر دهیم

در میان گزینه ها Voice را انتخاب نمایید.

تغییر زبان سرچ صوتی گوگل

از میان زبان ها، زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید.

فارسی کردن جست و جوی صوتی گوگل

حال می توانید وارد بخش جست و جوی صوتی گوگل شوید و کوئری مورد نظر خود را با زبان فارسی بیان کرده و جست و جو کنید.

 

 

 

( کاربر گرامی، از این به بعد آموزش های بیشتر و اطلاعیه های مرتبط با دوره های آموزشی رایگان و غیر حضوری موفقیت در فروشگاه های آنلاین در این کانال تلگرام اطلاع رسانی خواهد شد، کسب و کار خود را متحول کنید. )

جهت اطلاع از جدید ترین مطالب سایت پیشنهاد می کنیم عضو خبرنامه شوید

تاریخ انتشار: 1397/01/20 توسط مدیر وب سایت
 
گروه: مطالب آموزشی 38 بازدید 0 دیدگاه

لینک های مرتبط با این مطلب

دیدگاه شما چیست؟

تذکر: تگ های Html مجاز نمی باشد